piątek, 5 lutego 2016

" Pod ziemią, pod wodą" - czy na pewno wiecie co mamy pod stopami?

Czy zastanawialiście się kiedyś jak wygląda mrowisko od środka? Albo jak to się dzieje że wulkan wybucha? Czy na pewno wiecie skąd w Waszym domu bierze się prąd i jak powstaje? Czy zdajecie sobie sprawę że  na dnie mórz i oceanów może leżeć nawet ponad 3 miliony zatopionych statków?

Człowiek uczy się przez całe życie i ja nauczyłam się ostatnio wiele gdy wzięłam do ręki książkę "Pod ziemią, pod wodą" autorstwa wspominanych już przeze mnie Aleksandry i Daniela Mizielińskich.



Pewnie zaraz powiecie: "Ej, mówiłaś KSIĄŻKĘ, a ja na zdjęciach widzę DWIE KSIĄŻKI! "

I macie rację - bo to są 2 KSIĄŻKI W 1 !

Pięknie wydany, dwustronny album w formacie na moje oko A3. Można go czytać z dwóch stron - autorzy zabierają nas w niesamowitą podróż do podwodnego i  podziemnego świata. Schodzimy  coraz niżej i niżej, aż obydwie części książki zetkną się w środku  - w jądrze Ziemi.

Duży format  ma ogromną zaletę - może pomieścić wielkie  szczegółowe ilustracje i przekroje wraz z objaśnieniami, a czytelnik nie potrzebuje lupki żeby dojrzeć wszystkie szczegóły.





UWAGA - książka wciąga!!! 

Znaleźć tam można całe  mnóstwo ciekawostek przyrodniczych, historycznych, geograficznych, itp.- podanych w bardzo przystępny sposób - objaśnionych dokładnie na rysunkach, oznaczonych strzałkami.
Autorzy prezentują nam m. in. mieszkańców gleby i podziemnych nor, świat korzeni, rur, ścieków, tuneli, kopalni, wykopalisk, jaskiń, dziur, płyt tektonicznych, gorącej magmy, wyjaśnią skąd bierze się prąd i woda w naszych kranach. Zanurzymy się w wody jezior, mórz i oceanów, zwiedzimy rafy koralowe i wraki statków, poznamy tajniki nurkowania i łodzi podwodnych, spotkamy mieszkańców wód słonych i słodkich, a nawet stworzenia z ciemnych głębin.

Charakterystyczne, gustowne ilustracje Mizielińskich pobudzają wyobraźnię. A może warto to wykorzystać i podsunąć młodemu czytelnikowi pomysł stworzenia własnych rysunków albo nawet historii, które dzieją się pod ziemią lub pod wodą? 

Album spodoba się na pewno wszystkim małym i większym ciekawskim, bo kto z nas nie interesował się kiedyś wulkanami, gejzerami, dinozaurami i Titanikiem?
Sama dowiedziałam się z niego wiele rzeczy, o których nie miałam wcześniej pojęcia. 

"Pod ziemią, pod wodą" znajdziecie tutaj:KLIK!

A na koniec - natknęłam się ostatnio na taki filmik związany  z tematem - niby prostą animację, ale przyznam szczerze, że zrobiła na mnie duże wrażenie. Może zachęci Was do sięgnięcia po propozycję wydawnictwa Dwie Siostry.

Zapnijcie pasy i ruszamy!!!


Follow my blog with Bloglovin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...